Van Basic in de bergen naar Luxe aan het meer van Shkoder.

14 augustus 2022 - Koplik, Albanië

Hallo,

Na een aantal dagen Tirana gingen we de Albanese Alpen in. Naar de plaats Valbone. Dit is het begin of eindpunt vanaf waar je flinke wandelingen kunt maken naar de plaats Teth. Wij hebben ongeveer 3 uur gewandeld en toch van de mooie omgeving kunnen genieten.

Ook de weg naar Valbone toe is leuk om te rijden. Al zitten er wel flink wat gaten in de weg, waar je dan weer omheen moet zigzaggen.

Het verblijf was erg basic. Van binnen alles hout en buiten steen. Het was 1 verblijf met 4 kamers die verhuurd werden. Of je moest er kamperen, wat ook mogelijk was. Je had dan wel een prachtig uitzicht als je wakker werd.

Ook moet je niet raar opkijken als er koeien, schapen en ezels op de weg lopen. Wel grappig om te zien.

Na het verblijf in Valbone gingen we met een prachtige zo niet sublieme boottocht varen van Fierze naar de plaats Koman. Het was een geweldige tocht van 2,5 uur en de huurauto moest achterstevoren de boot op. Het leek op varen tussen de fjorden van Noorwegen.

Tegen half 4 kwamen we in Koman aan en toen kwam de ergste weg tot nu toe. 40 kilometer met soms asfalt, veel kuilen en veel hobbel de bobbel. Ook keken we de afgrond in. Een vangrail zou dan wel fijn zijn. We moesten in totaal 2 uur rijden naar het hotel. Deze hadden we nog gewijzigd, want na zoveel basic, is een beetje luxe wel zo prettig. Nou, luxe? Alles was goud dat er blonk. Zelfs de lift was van goud, tja smaken verschillen hierzo.

Het ligt in de plaats Koplic. Ongeveer 18 kilometer boven de plaats Shkoder. Deluxe Spa resort. Voor 2 nachten heerlijk.

Hier hebben we vandaag in de omgeving rondgekeken en ook nog wat gezwommen bij het hotel.

Morgen staat er weer een reisdag op het programma. Ongeveer 3,5 uur rijden naar Berat. Al zullen we best een paar keer stoppen voor foto's en om te lunchen.

Groetjes Robin en Marijn

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Mimi en Pipi en Pidri:
    14 augustus 2022
    Wat een prachtig land!
    Verrassend gewoon
    Gelukkig had je een gouden ceintuur om, Robin...zo paste je beter bij de luxe kamer!