Ksamil en omgeving

23 augustus 2022 - Ksamil, Albanië

Hoi,

Hierbij alweer ons laatste reisverhaal. Overmorgen vliegen we alweer naar huis.

We hebben heel veel gezien van Albanië en zijn zeker positief verrast.

Vriendelijke mensen die je niet proberen af te zetten. Lekker eten en vooral (waar wij tenminste sliepen) hygiënisch. Je kunt zo van de vloer eten.

Tijdens ons verblijf in Ksamil hebben we oa. aan de stranden Pema e thate en Lukova Beach gelegen. De laatste zijn we vandaag heen geweest. Gisteren, naar Lucovabeach, moesten we ongeveer 4 kilometer omlaag om bij het strand uit te komen. Zand keien haarspeldbochten en je kon ook de afgrond in kijken. Passeren was niet mogelijk en de weg was heel smal. Maar we hebben het weer gehaald. Smiddags nog even bij de Blue Eye wezen kijken, maar het was heel druk (was te verwachten). Wel erg mooi helder water met mooie kleuren. Ook al was het niet heel groot. Overal waren borden waarop stond dat je niet mocht zwemmen, maar daar heeft iedereen maling aan. Echt een toeristische kermis daar. Eeuwig zonde.

Ook zijn we gisteren bij Butrint wezen kijken. Oude opgravingen. We hadden er niet zoveel van verwacht maar het was nog redelijk groot en aardig om te zien. Butrint is een oud dorp dat is vergaan. Het dateert vanaf de tijd van de Romeinen. Het ligt prachtig aan het water. Mooi om te zien.

Zondag hadden we bij de Mussel House gegeten. Een visrestaurant aan het water waar ze de vis vanaf zee vangen en zo op je bord beland. Morgen sluiten we hier ook af om een positief einde te maken van een prachtige vakantie. Dan rijden we eerst naar Tirana om vanuit daar weer huiswaarts te keren.

De overige verhalen horen jullie thuis weer.

Groet Robin en Marijn

Ps. Foto's volgen nog ;-)